سفارش تبلیغ
صبا ویژن

سئو چیست ؟

آنچه را که قصد داریم در این مقاله توضیح دهیم تمام نکاتی است که در تاپ ترین کلاس های آموزشی در دنیا آموزش میدهند آموزش داده می شود و هدف ما از آموزش و اجرای صحیح سئو است و کاری کنیم که سایتمان در کلمات کلیدی مورد نظر بهترین رتبه ممکن را در صفحه اول گوگل داشته باشد. پس از اینجا شروع می کنیم که سئو چیست ؟

سئو (SEO) مخفف سه کلمه است (search engin optimaiz) که ترجمه آن بهینه سازی برای موتورهای جستجو میباشد. دو تا اصطلاح مهم وجود دارد. بهینه سازی چیست؟ و موتورهای جستجو کدامند ؟

موتورهای جستجو سایت هایی هستند که در آنها سرچ انجام می دهیم مانند گوگل، یاهو، و سایت های دیگر موتورهای جستجو فراتر از یک سایت می باشد و دارای 3 المان هستند که در ادامه توضیح خواهم داد.

بهینه سازی به چه معناست؟ تمام تغییراتی و اقداماتی که در داخل سایتمان و خارج سایت انجام می‌دهیم که از دیدی موتورهای جستجو رتبه و جایگاه بهترین بهتری باشیم. و ما تمرکزمان بر روی گوگل است زیرا بیش از 90 درصد جستجو های جهان در گوگل انجام می شود. پس اگر ما سایتمان را برای گوگل بهینه نماییم در موتور های جستجوی دیگر هم رتبه خوبی خواهیم داشت و جای نگرانی وجود ندارد.

 یک نکته ساده وجود دارد که بعضی ها ممکن است اشتباه کنند این است که ما می‌خواهیم در نتایج غیر تبلیغاتی گوگل اول بشیم. شما می توانید همین امروز یک مبلغی به ازای هر کلیک به گوگل بپردازید و اولین نتیجه گوگل باشید. ولی اکثر جستجو کنندگان تقریبا می دانند که این یک نتیجه پولی است و مثل نتیجه طبیعی به آن اعتماد نمی‌کنند. زیرا کاربران از خودشان میپرسند که آیا این واقعا حقش بوده است که نفر اول گوگل باشد یا صرفا فقط پول داده است و گوگل آن را در رتبه یک قرار داده است. پس هدف ما در این مقاله قرار گرفتن در اولین نتایج غیر تبلیغاتی گوگل است.

سئو چیست ؟

3 اشتباه رایج در سئو (سه نکته کاربردی)